Communicatiestrategie, media-advies en publiciteit

Nieuws maken:
rumour around the brand

Elk bedrijf is gebaat bij zichtbaarheid, bij ‘rumour around the brand’. Maar hoe krijg je die? Bijna alle ondernemers of bedrijven hebben een schat aan informatie waar journalistieke verhalen van kunnen worden gemaakt. Echter, hoe je dat doet en hoe en wanneer je die verhalen in het nieuws brengt, is een kunst. Timing is dus belangrijk. Het nieuws te vroeg of te laat lanceren heeft geen zin. In een veranderend medialandschap is ook het medium belangrijk, want wat is beter: radio, krant, televisie of online video? Of juist social media? In samenspraak met de klant, zorg ik ervoor dat jouw boodschap op het juiste moment, in het juiste medium en met de juiste content naar buiten wordt gebracht. Nieuws maken is een vak. Het vereist een goed netwerk en een hoop creativiteit en dat is waar ik bedreven in ben.

 


 

Zo maak ik jouw onderneming zichtbaar

Dankzij mijn jarenlange ervaring als journalist en journalistieke instinct en mijn grote netwerk binnen het veranderende medialandschap, kan ik voor een continue stroom van publiciteit zorgen in print, online (video online) en op RTV. Dit doe ik door middel van het maken van algehele communicatieplannen en strategieën, het doelgericht uitsturen van geschreven persberichten via De Perslijst (de beste database van journalisten) tot het bedenken van nieuws- en verhaalideeën en het netwerken met de juiste journalisten uit mijn netwerk. Daar komt een hoop creativiteit bij kijken. Standaard PR-bureaus schieten soms met hagel omdat die journalistieke ervaring er niet altijd is. Ik weet uit ervaring wat journalisten interesseert en kan de commercie naar beneden laten zinken en het journalistieke verhaal voorop stellen, zonder de boodschap verloren te laten gaan. Ik werk in deze regelmatig samen met collega’s.

Wat wij doen in een notendop:

  • strategieën bedenken
  • algehele communicatieplannen maken
  • creatieve invalshoeken bedenken voor verhalen/ rumour around the brand creëren
  • netwerken met journalisten uit ons netwerk
  • klantenbegeleiding van A tot Z, van interview tot publicatie
  • adviseren omtrent publicaties: wat wel en wat niet?
  • crisismanagement: hoe blijf je uit de publiciteit of kom je er juist in?
  • media-advies: hoe ga je om met de media?
  • persberichten schrijven en uitsturen via De Perslijst, de grootste database in Nederland
  • het opstellen van Q&A’s: questions and answers. Elke klant moet de meest voorkomende vragen van journalisten kunnen beantwoorden
  • mediatrainingen geven
  • advies geven omtrent mails, nieuwsbrieven of blogs
  • blogs schrijven
  • nieuwsbrieven schrijven
  • blogs en/of nieuwsbrieven redigeren
  • advies geven omtrent zichtbaarheid op social media: Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat, Youtube
  • beeldvorming en publicaties monitoren bij pers, potentiële klanten etcetera

Klik op het plaatje voor de volledige PDF

OGER in Elsevier

Nathan Mooij in De Stentor

De Stadsboerderij in NRC Handelsblad

OGER in De Gazet van Antwerpen (België)


OGER in Knack Weekend (België)

OGER in PS Weekend (Parool)

Nathan Mooijn in Het Friesch Dagblad


Klanten:

O.a: Sungevity International, OIM Aktief (orthopedie) – Frank Jol, OIM Orthopedie, Angelina Martin hairstylist, IINN Sustainable Beauty hair & beautysalon, Inbal Sigler Hypnobirthing, Huisje van Hout- KVIST, Ralph Moorman levensmiddelentechnologie, Ersin Davidson intuïtive coach, Dokter Frodo, DOCTORS AT SOAP, Pleasurements, Holland Health Clinic, Eserocca Fashion, OGER, SUPERHEROES, ByOni, De Stadsboerderij Almere, Vliervelden, Vink Bouw, Nathan Mooij Fotografie, EnergieDirect, Eneco, STARK Real Estate